Thursday, August 6, 2015

How the relationship started

1

Photobucket
  Photobucket

Sekarang jam 4:11pm. Bos tak ada. Kerja pun dah settle. Read an interesting stories at unknown ladies-blog about their love stories. How they met their soulmate and get married. Lovely sangat. Setiap orang ada cerita yang berlainan kan.

So now, I decided to type my own story too on how I met my hubby. Memandangkan memory yang getting lost ni due to... I don't know.. Dah tua kot or so much things to think, better i write down my story kot-kot kalau tetiba lupa macam mana it's happened, I can read here and ingat balik. Kan? Or.. for my children nanti. If they want to know and ibu malas nak cerita, suruh je dia buka blog ni. hehehe. Dasarr~ So sementara masih ingat2 lupa ni, mari kita karang cerita. Cerita akan jadi agak panjang sebab mungkin aku nak cerita detaillll sikit ok!

It's begin on 2010...

Lepas habis study and waiting for my degree convocation, aku dapat kerja dekat company di Shah Alam. It is on September 2010. To be more specific, aku start kerja on 20th September 2010. Wow! ingat tuuu.. Haha. First job kan. Akan ku ingat sampai bila2 the date.

Sampai di office, aku kena tunggu bawah dulu di bahagian receiptionist. Masa ni la aku nampak seorang technician ni. Boleh tahan jugak. Dia not so handsome tapi manisnya ada. Hahaha. Dia ada borak sikit dengan seorang staff ni and then dia sambung pergi buat kerja. Aku tak adalah usha mana pun tapi terperasan la dia dok pandang-pandang. Ke aku yang memang perasan? hahah!

First day kerja biasalah kan, pagi tu naik turun department perkenalkan diri to every staff. Nasib baik ada 3 tingkat je. Kalau tak mampus nak pergi semua floor. Hehehe. So 1st day tu tak ada kerja pun. Bos suruh aku duduk dekat bahagian receptionist. Learn on how to receive a call and politely answer the call with a right tone and so on. Memula tu macam. Eh kenapa kena buat macam ni? Then bila fikir and ingat balik, yelah aku kerja sebagai sales coordinator. Angkat and receive call from customer from receptionist mesti jadi tugas aku kan before aku transfer calls to boss or to other sales engineer. Kan? So ok lah. Aku memang jenis tak memberontak. Apa orang hulur suruh aku buat kerja, aku buat aje. Asalkan benda tu tak memudaratkan aku. Lagipun 1st job kan and 1st time nak kerja, kita hadap je apa yang diberi. As a fresh graduate and have zero khowledge and experience, mengeluh tu is a BIG NO!. Learning process is begin.

Tengah aku belajar angkat call, transfer call and hold call dengan akak India selaku receptionist yang sebenar, tiba-tiba ada gangguan dekat telefon tu. Tengok2 ada one technician yang buat interruption ni melalui interkom dekat luar pintu utama. Eh brader tadi yang aku perasan dia usha aku tu. Interkom dengan line telefon tu ada satu link yang tak reti aku nak terangkan. Part2 teknikal ni sila jangan tanya aku. Fail! Aku blur lagi masa tu. Apa hal la ni tiba-tiba tak function phone ni kan. Tiba-tiba ada sorang staff lama dekat situ teriak sikit. "Mengusik je keje ko kan Fendi" Something like that la. Ayat sebenar aku dah lupa. Hahah!. Tapi brader tu memang niat nak mengusik pun. Cuak aku jap tau. Hampeh betul. Itu 1st time hubby kacau aku.

Hari demi hari berlalu seperti biasa dengan aku memulakan tugas sebagai sales coordinator. Kerja aku melibatkan semua department. Service, Logistic, Account, Marketing, semua kena involve! Penat jugak lah sebab nak menghadapi banyak kepala dengan banyak peel. Tapi setiap kali aku pergi semua department tu tak ada pulak aku nampak balik brader technician tadi. Aku pun ok je la. Bukan ada apa2 perasaan pun. Lagipun kebetulan aku baru putus cinta masa tu. So tak ada lah nak over2 feeling tu. Hati tengah patah kan masa tu. Say no-no to lelaki!

Aku akan jumpa brader technician tu bila masa assembly je. Itupun boleh dikira la sebab kadang2 dia akan direct pergi tempat customer ataupun kadang2 dia tak naik untuk assembly. So bila dia masuk tu mata ni memang automatik ke dia. Alahai gatal betul mata ni. Hahaha..Tak tahu kenapa lah padahal baru putus cinta ni. Semacam la pulak kan. Heheh. Bila dia masuk assembly hall dia suka duduk belakang sekali. Itu pun aku tak tahu kenapa. I is nak usha pun tak boleh tauu.. Hahah. Ko dah kenapa? Kata tengah heart broken. No-no to lelaki la bagai tapi sibuk nak usha jugak! Something kan minah ni. Hahah.. Tak tahu lah. Macam ada magnet pulak oi. Laki lain pun aku usha jugak tapi tak usha macam dia la... Semacam mengharap supaya dia selalu ada masa assembly. Korang paham tak? Macam ternanti-nanti gitu. Over tau..

Dalam 3 bulan aku kerja kat situ sebelum brader technician tu berhenti, seingat aku, boleh dikira dengan jari berapa kali je aku terserempak dengan dia and dia tegur aku. Sekali, masa aku balik dari warehouse, aku nampak dia nak tutup bonet van company, dia ada tegur aku something tapi aku tak tahu apa dia cakap. Tiba2 aku  malu yang amat dan nak cepat2 blah dari situ. Aku just senyum je dan terus cepat2 naik atas. Bengong pompuan ni. Kedua, ada function dekat company. Kereta kena park jauh2 sebab nak utamakan parking untuk kereta2 customer. So company ada provide shuttle service dan dia drivernya. Nak balik tu, dia offer nak hantar aku ke kereta dan knowing me, memang aku tak adalah nak kata ya. Lagi rela aku jalan sendiri. Heheh. Nasib baik parking memang tak berapa jauh. So takpelah ye bang! saya boleh jalan. Nak berjalan tu pun kekok. Macam orang dok perati. Eh tak suka tau! Dah la pakaian aku tak menepati syariah masa tu. Hahah! Tapi masa ni aku dah tau dah mamat ni dok sangkut dengan aku. Hehehhe. Jom cerita bawah.

Aku rapat dengan staff di bahagian warehouse sebab kebanyakan waktu memang aku ke warehouse. Nak ambil barang la, nak print inovice la dan apa2 sahaja yang berkaitan. So aku memang rapat dengan budak2 warehouse merangkap geng lunch aku jugak. Ada sekali kitorg pergi lunch dekat chiken rice shop. Aku masa tu ada dua handphone sebab at that time aku ramai skandal. Baru lepas patah hati terus ramai skandal. Dasar betul pompuan ni. Hahaha. Actually bukan skandal sangat pun. Berkawan je itupun tak pernah dating tapi selalulah contact2. So masa tu aku letak dua2 hp tu atas meja. Takut la ada orang call ke apa. Sekali akak senior ni tegur banyaknya hp aku. Aku pun dengan nada nakal dan gurau bagitahu "ramai skandal kak. Kena banyak hp". Huhuhu nampak tak betapa jujurnya aku masa tu? Akak tu pun "oooooo". Tiba2 akak tu receive call. Cakap pun macam nak sembunyi something. Kitorang ingatkan akak tu cakap dengan Ruben the storekeeper. Tapi yang aku ingat sampai sekarang "Kau ni lambat sangat la. Melepas kang baru tahu". Apa ke peliknya akak tu cakap kat ruben macam tu? Huhuhu. Bila balik office baru tahu akak tu cakap dengan brader technician tu rupanya. Member aku sorang tu cerita. Akak tu message kot bagitahu something2 dan terus brader tu telefon. Dia kata dia banyak kerja. Balik pun malam. Mana sempat nak telefon semua bagai. Dia nak tapi dia busy. Aku tak tahu lah nak bereaksi macam mana. Malu pun ada segan pun ada bila tahu ada orang suka kat kita. Heheheh tapi selagi orang tu tak mulakan langkah ingat aku nak mula? memang tak lah. Aku bukan jenis perigi cari timba.

Lepas peristiwa atas tu, dorang ni makin galak mengusik aku dengan brader technician tu. Ada sekali tu sembang apa tak tahu antara dorang tu, member sorang ni pulak siap mintak name card dia lagi. Lapas tu pergi pass kat aku siap package email gambar dia kat aku suruh buat wallpaper. Motiff?? and member lagi sorang pulak siap bagi no telefon aku lagi kat brader technician ni. Woit! Melanggar hak asai peribadi orang awam! Akak tu pun sama naik tapi dia act cool lagi. Daripada dorang ni la aku tahu brader tu suka kat aku. Siap jadi cupid lagi tu tak tahan. Sabo je laaaaa..

Kemuncaknya bila brader ni nak berhenti sebab nak naik kapal offshore hujung 2010 dan baru lah dia face to face dengan aku. Aku masa tu ada dekat warehouse tengah makan kuih raya. Aku sumbat kuih tu semua dalam mulut. Tiba2 brader tu datang dan panggil aku. Hazabedah betul panggil aku time mulut tengah penuh macam tu. Time aku tengah ayu tak adalah pulak nak datang jumpa. Hampeh!.Aku dah tak tahu muka aku macam mana. Nak telan takut tercekik. Last2 aku pergi je la sambil tutup2 mulut cover mulut yang tengah penuh tu. Dia siap tegur lagi penuh mulut aku. Kuang asam betul. Kau tau tak macam mana malunya aku??!!. Tak yah tegur boleh tak??! Cesss.. Masa tu la dia bagitahu dia nak berhenti nak naik kapal apa semua. Pastu dia memang serius nak kenal dengan aku tapi sebab dia busy nak settlekan semua kerja sebelum dia berhenti tu yang dia tak berkesempatan nak call apa semua. Aku tak boleh nak cerna sangat apa dia cakap masa tu sebab sibuk nak habiskan kuih dalam mulut! Hahahaha!. Last2 macam tu je. Dah habis hadam kuih tu baru aku macam.. Eh tu je ke?? Tetiba macam sedih. Takkan tu je? Huhuhu. Lepas tu aku nak naik atas, aku terserempak lagi dengan dia kat tangga. Time ni aku tanya bila naik kapal dan kat mana? Kekok sebentar masa tu. Mesti dia pun malu2 jugak. Hikhikhikhik.

Bila aku dah duduk kat tempat aku, tetiba rasa sunyi. Hahaha. Kepoyoan apakah perempuan ini? Hahaha.. Yelah sape nak usha aku lepas ni? Eh sape aku nak usha lepas ni? Hehehehehe. Bila dah macam tu, mula lah aku gatal tangan message brader tu dengan ayat "take care awak". Wawawawawawa!!! Malunyaaaa bila ingat balik. Tak pernah aku yang mula text lelaki dulu tau!. Nasib dia reply dengan ayat "Time kaseh". Hubby kata dia simpan lagi message tu. Aku?? haruslah dah takde sebab hp rosakkkk. Nak tulis bagai dalam kertas?? It's so not me. Sense of romantika tu memang tak ada dalam diriku sampailah sekarang! Hahah!

Aku ingat sampi disitulah cerita kami tapi rupa2nya tidak ya..

Selang beberapa hari, dalam malam 3/1/2011 macam tu kot dia call aku dari kapal. Aku terkujat tahu! Dah la masa tu tengah gayut dengan skandal. Hahaha! Terus aku off call skandal ku macam tu je dan jawab call mamat tu! Hahaha! Aku off without saying goodbye ok! Giler kejam masa tu. Tapi lantak.. Demi brader technician apa pun pedulik..Tak rasa menyesal pun masa tu. Hahah!

1st time gayut telefon oit! macam2 boraknya. Macam dah kenal lama. Aku kalau telefon boleh lah. Depan2 memang out. Confirm tak pandang muka! Hehehe. Bila dah sekali call tu berlarutan la esok2nya. Last2.. Sambung nanti.. Nak balik..

Ok kita sambung. Last2 on 6 or 7/1/2011 macam tu dia mintak declare. Dalam hati aku cepatnya. Ingat nak kawan2 dulu. Tiba2 seriau macam tak ready. Yelah dah kata baru patah hati. Hati pun tak terubat lagi. Masih lagi ingat2 crush yang lama tu. Rindu2 lagi. Takkan nak terus declare new relationship kan. So aku mintak masa untuk bagi jawapan. Dia bagi aku 3 hari je untuk fikirkan. Amboi.. Kejapnya..

1st aku tanya my best bff. Dia terus kata okay! Aku macam.. Eh dah kenapa kau terus kata okay? Kau pun tak pernah jumpa mamat tu. Dia kata entah. Aku rasa macam okay je. Teruskan lah. Pulak~ Ermm aku memang macam ni. Aku akan tanya dulu bff aku ni. Dating dulu pun aku selalu ajak dia. Hahaha! Kalau dia approve aku ok. Dengan crush aku dulu tak ada pulak dia macam tu. Dia jumpa dulu. Tengok2 belek2 dulu. Baru la kata okay. Huhu

Aku tanya pulak member office aku dan sorang akak senior yang dah lama kenal mamat ni. Bukan main diorang puji mamat tu. Yang akak senior tu lagilah. Puji melangit. Dia kata, "Dalam banyak2 technician mamat ni paling baik dan dia sorang je yang akak tengok kalau ada kat office, dia pegi solat kat surau belakang tu. Yang lain mana ada. Cakap pun soft spoken punya orang. Kira on lah nani. Dia okay". Nampak? Jual habis akak ni. Hahaha! Aku cerita ni kat hubby aku. Bukan main bangga lagi siap tambah perisa lagi kat diri sendiri. Riak!

Setelah menilai tara walaupun sumpah masa tu aku tak ada perasaan kat dia, dalam hati aku pun kira on je lah. Cuba je dulu. Kalau betul dia jodoh aku, aku minta dipermudahkan lah dan tunjukkan jalannya. Kalau bukan, bukan lah. Nak buat macam mana kan. So aku tunggu lah hari ke 3 baru nak bagitahu. Tapi dia....

Hari kedua dah call minta jawapan. Kau dah gopoh kenapa? Hahah. Siap psycho aku lagi. " Kalau awak tak terima saya, saya harap sampai sini je lah. Saya tak dapat nak jadi kawan awak". Geramnya aku masa tu. Elok2 jawapan positif terus jadi negative kangg baru tahu. Huhu. Bila aku cakap aku okay terus suara tu happy bukan main. Mengada. Terus nak tukar panggilan pulak tu kepada abang ayang. Seriusly la kan. Aku geli sikit sebab tak pernah nak panggil macam tu. Selalu awak saya je. Ni nak tukar macam tu macam laki bini pulak tapi macam biasa lah aku layankan aje walaupun memula tu sumpah geli nak sebut. Hahaha!

Malam tu borak lama jugak lah. 5 jam mahu. Aku cuti takpe sebab weekend kan. Dia tu kena kerja. Dia kata takpe sebab dia happy. Suka hati lah nokss. Malam tu aku bagitahu dia awal2. Kalau niat dia just nak main2 dan nak lepaskan kesunyian je, aku tak mahu. Aku tak rela sakit lagi dan aku tak suka couple lama2. Umur makin meningkat. Aku ni perempuan. Bukannya senang macam tu je nak dapat ganti macam lelaki. Tetapkan niat tu dan tanya diri sendiri. Dia kata dia serius. Bukan main2 sebab sebelum ni dia pun dah banyak kali kecewa. Selalu pompuan yang tinggalkan dia sebab lelaki lain. Dia setia je. Dalam hati aku yeke??? Hahaha. Dia sambung lagi, dia pun harap relationship biar sampai yang sepatutnya diharapkan. Dia pun nak kahwin jugak. Hehehhe. Aku pun ok lah. Kita usaha la macam mana pun.

Dipendekkan cerita, lebih kurang lepas 1 tahun 8 bulan couple, dia decide nak jumpa mak ayah aku. Indirectly ajak kawen la tu. Part ni paling best. Aku bagitahu lah pasal brader ni dekat parent aku. Dorang senyap je. Aku minta la mama buat istikharah kalau dah tiba masanya untuk aku kahwin kan. Mama tanya la jugak serba sedikit pasal brader ni. Pastu mama diam. Abah bila tahu dia tak belajar tinggi, abah dah macam tak suka je. Aku cakap la, jumpalah dulu dan tengok dia macam mana. Pun dorang diam jek.

Nak dijadikan cerita, abang aku kononnya buat makan2. Panggil sedara mara dan kawan2 semua lah. Kak ipar aku suruh aku ajak brader ni datang sekali. Dia cuak dah. Hahaha! Dia takut. Aku cakap bawak lah kawan kalau nak rasa confident sikit. Dia pun ok lah. Dia bawak kawan sorang yang aku pun memang kenal.

Hari tu, sorang demi sorang adik beradik aku sampai. Parent aku tak ada lah pulak. Dan brader tu pun sampai. Lepas tu tetiba abang2 aku keliling dia. Dah la abang2 aku sorang2 badan dan gaya macam bonzer. Makin cuak brader tu. Aku pelik mana orang lain. Kata panggil ramai2. Rupa2 nya aku mati2 kena tipu dengan abang aku. Dia panggil adik beradik aku je dengan purpose memang untuk menghadap brader tu sorang je. Tak ke aku pun ikut cuak sekali? brader tu pun ingat aku yang tipu dia. Saya tak tipu awak. Awak dengan saya yang tertipu. Huhuhu.

Abang aku kan sorang2 poyo. Muka nak garang je. Tak ada kemesraan langsung. Yang banyak tanya soalan abang aku yang sulung merangkap tuan rumah. Yang lain nyampuk sikit2 je. Abang aku lagi sorang dengar dan perati je. Aku? menyorok di sebalik tangga melihat situasi berdebar tersebut. Aku yang cuak lebih oit! Tapi tabik spring la kat brader tu. Cool dia jawab soalan2 abang aku walaupun dahi dah berpeluh peluh. Eh tetiba bertambah pulak sayang. Eh eh eh eh..

Dah habis semua dan dia pun nak beransur pulang, aku hantar la dia kat kereta. Muka lega tak hengat! Hahaha.. Klaka2. Abang aku 3 orang, sorang tu kata boleh bawak jumpa mama abah terus. Kira lulus. Hahaha yang sorang lagi tu musykil mana satu calonnya. Cehhh.. Bila aku jawab yang mana, dia jawab "nasib baik yang tu. Kalau yang sorang lagi tu kira reject". Aku tak tanya la pulak kenapa tapi dalam hati dah seronok tu. Kira lulus besar la ni.. Hehehe.. Bila aku bagitahu dia, seronok bukan main!

Beberapa minggu lepas tu pada 20 atau 28hb 10 2012, hari Khamis, aku dah setkan perjumpaan dia dengan parent aku. Ingat date dan hari kau.. Tak tahan.. Hahah.. Aku kerja masa tu. Aku dapat update melalui telefon je. Tak menang tangan aku masa tu. Pakai baju apa pun dok tanya aku. Menggigil dia nak bawak kereta katanya. Cuak tak hengat. Hahaha. Aku kat office pun tak senang duduk. Doa la banyak2 moga mama abah lembut hati.

Dah habis tu, dia call aku dia jerit. Nak lepaskan rasa lega tu. Dok la ulang2."Susah payah tau abang nak dapatkan awak ni". Hahaha baru tahu??? I dah la anak perempuan bongsu. Haruslah terlebih susah payah sikit. Hehehe

So lepas tu, perancangan yang kitorang buat Alhamdulillah semua berjalan lancar. Dari majlis pertunangan pada 27/1/2013 sampailah ke majlis nikah 1/11/2013 dan majlis bersanding esoknya pada 2/11/2013 semuanya smooth. Rongak sikit2 time majlis tu biasalah kan tapi majlis penyatuan semuanya berjalan lancar. Alhamdulillah.


Cerita versi Hubby

Sebenarnya husband notice aku bila ada sorang abang technician ni cakap dengan dia "Fendi, tu ada budak baru masuk. Try la". Memandangkan husband pun baru je putus cinta dia pandang enteng je la tapi dalam masa yang sama dia usha la jugak aku. 

Rupa2nya bila masuk assembly dia memang saje suka duduk belakang2. Boleh usha aku. Dia dok perati aku ni tiap2 ari pakai baju pun lengan panjang. Kalau pakai lengan pendek pun cover dengan stongan. Pastu aku ni simple je. So dia dah tertarik di situ. Ada lagi benda lain tapi tu biarlah rahsia. Memandangkan dia busy, so memang masa assembly je la dia usha. 

Then ada sekali tu aku masuk pagar office, technician2 ni memang suke bertenggek tepi divider jalan tu. Dorang cakap2 apa entah sekali husband cakap "Ni kalau dapat confirm aku tak lepas". Huahuahua! geli pulak mak.. Husband cakap ramai saksi masa tu dengar dia cakap macam tu. Boleh la nak tanya si polan si polan ni kalau tak caya. Yekeeee??? Hahaha

Actually sebelum husband mintak declare dia ada tanyakan 3 soalan dekat aku. Soalan2 tu biarlah rahsia jugak ek. Kang riak pulak, Hahaha. So dari soalan2 tu la dia buat keputusan untuk declare dengan aku dan actually dia cuba je dulu tapi mencuba dalam mengharap. Kata dia "Kalau dia mencuba dia akan dapat 1% kejayaan daripada dia tak mencuba langsung". Wahhh ayat kauuu.. Jangan tatau husband aku ni sastera dia superb tau. Sekali keluar ayat sastera perghhhh tak menahan kau.. Hahahah

Masa dia nak menghadap abang2 aku tu memang dia cuak tak hengat la. Dia geram je bila aku nyorok di sebalik tangga perati kan dia dari situ. Biar dia sorang2 dok menghadap abang2 bonzer aku. Hahaha. Dah la panas. Kipas slow pulak tu. Dia nak suruh kuatkan kipas pun tak boleh. Hahaha! Yang ni aku gelak. Siap ampun ampun kat dia banyak kali. Tapi memang dia berpeluh giler masa tu. Ingatkan takut rupa2nya memang panas. Hahaha. Tapi dia lega lah bila dah lepas berdepan dengan bonzer2 tu. Dia rasa kecikkk je masa tu bila berdepan dengan dorang. Hahaha. Masa otw tu kawan dia ada tanya. "Eh ko hafal tak doa qunut? Nanti dorang tanya kang". Husband cakap apa tau. "Hafal lah kalau tak macam mana kau solat subuh?". Hhaha. Kawan dia konon nak takutkan dia last2 kena pulak jawanpan macam tu. Setepek je kena.

Bila nak jumpa parent aku pun dia cuak jugak. Berdebo debo tak hengat lah. Pastu cakap nape aku keja hari tu. Eh?? suke hati lah. Hahaha. Sampai2 tu dia kata bibik yang sambut dia. Suruh masuk semua. Lepas tu baru mama dan abah datang. Bila dia kata tujuan dia datang tu sebab apa, terus mama kata "nanti bawak la keluarga datang sini lepas turun kapal lagi sekali. Tak payah la risik2. Dah kenal pun kan". Ha kau. Terkejut husband aku. Eh terus greenlight ke? Hahaha. Dia tak sangka senang macam tu je lepas jumpa parent aku. Aku rasa lepas dapat lampu hijau dari abang2 aku mak aku confident jugak kot. Tu yang terus lepas tu. Alhamdulillah. Seronok dia call aku lepas balik tu. Tak sabar pulak nak meminang. Amboii abang.. Gelojoh lagi sekali. Hehehe.

Aku tak pernah bagitahu husband yang aku ni anak Datuk. Dari mula berkawan sampai lah nak bertunang kot memang mulut aku tak pernah bercerita. Untuk apa kan. Kalau nak tahu pun biar dia tahu sendiri. Dia tahu aku anak abah sebelum kitorg bertunang. Sebelum dia jumpa mama abah. Abah ada keluar berita tv3. Masa tu siap tulis nama la apa bagaikan. Dia tengok muka abah macam kenal. Tengok nama macam familiar. Aku kan ada letak gambar family dalam facebook. So dia pernah tengok la muka mama abah. Dia was2. Terus dia telefon aku untuk sahkan. Dia tanya "Abah masuk berita ek? Abah awak Datuk ye?" Aku pun dapat soalan macma tu senyum je lah. "Abah memang datuk pun. Ada 12 orang cucu ni ha". Dia geram aku main2 pastu suruh aku ngaku cepat. Pastu marah2 aku sebab tak bagitahu dia awal2. Aku cakap la "Buat apa nak bagitahu. Abang pun tak tanya. Takkan la tetiba nak declare. Hai saya anak Datuk. Eh tak kuasalah!"

Lepas tu dia cuak. Alamak dia bakal kahwin dengan anak Datuk!. Hahaha. Kenapa kalau kahwin dengan anak Datuk? Anak Datuk bukan manusia ke??. Kebetulan dia dekat Ipoh. Makcik2 dia ada. Semua macam risau. Mak mertua aku siap buat ayat lagi "Boleh ke Fendi kita dengan keluarga Datuk ni. Kita tak sama taraf." Hahahah! Adoi la.. Aku cukup tak suka orang membeza bezakan taraf ni. Kubur nanti pun kita sama mak. Pakai kain warna putih jugak. Mak ingat keluarga aku hebat sangat padahal biasa2 je pun. Hidup sederhana je pun. Tak ada mewah pun. Pakai pun kereta Malaysia. Hahaha!

Anjang makcik husband aku ada jugak masa tu. Dia cerita kat aku. Cerita lepas kitorg dah dapat Alya tau. Husband tak cerita pun sebelum tu. Dia kata Fendi dah macam orang mati kutu dah. Tak tentu arah. Keluar masuk bilik. Kejap keluar termenung tengok tv pastu masuk bilik balik pastu keluar masuk balik. Hahahah! Yang ni kelakar! Gelak2 aku dibuatnya! Punyalah gelabah lepas dapat tahu aku anak Datuk tu. Haishhh macam2. Nasib baik dia tak cancel kahwin dengan aku. Hahaha!

So... itulah alkisahnya kisah aku dan dia..

Yang kononnya dulu abah tak senang sebab pendidikan dia tak tinggi, sekarang dah jadi menantu kesayangan dah. Mama pun setiap kali husband nak naik kapal, mesti peluk siap nangis2 lagi. Sayang sangat la tu. Hari tu tanya mama. "Mama rindu fendi tak?" Mama cakap "Rindu". Hehehe. Mama suka kalau husband balik, Abah pun sama. Kalau husband balik dia la dok melayan selera makan abah. Bawak abah pergi jalan-jalan cari makan. Mama pulak senang hati kalau ada lelaki muda dalam rumah. Rasa lah secure sikit. Pastu boleh di harap apa2 yang patut untuk di tolong. Husband aku ni pulak memang ringan tulang. Bertambah sayang orang tua tu. 

Aku tak pandang pada berapa sijil dan berapa tinggi nilai sijil kau. Aku pandang pada kesungguhan kau. Pada betapa bertanggungjawabnya kau pada keluarga. Hormatnya kau pada orang tua. Itu yang aku pandang. Kalau belajar tinggi pun tapi kalau malas tak guna jugak. Kalau tak bersungguh tak ke mana jugak kan. Mungkin parent aku nampak kesungguhan husband aku tu yang lagi bertambah senang hati diorang. Alhamdulillah itu yang kita nak. Restu orang tua tu tersangat lah penting.

Baru nak masuk 2 tahun kahwin. Belum masuk waktu pra matang pun lagi. Banyak lagi adegan gaduh dari sweet2 macam dalam drama tu.  Gaduh2 tu perkara biasa la kan. Mana boleh tak gaduh. Lagi2 dengan aku yang ngada-ngada nih. huhu. Tapi kena pandai2 handle la kan.. Banyakkkk lagi waktu yang nak ditempuh. Banyakkk lagi peristiwa yang nak di create. Dengan kehadiran cahaya mata kesayangan pada 1/9/2014, membuahkan lagi kebahagiaan dalam rumah tangga kami. Alhamdulillah dan In Sha Allah akan diceriakan lagi dengan kehadiran cahaya mata yang lain.

Pada stranger, doakan kebahagiaan orang. In Sha Allah bahagia datang pada kamu juga. Jangan dengki2 pada orang lain. Apa yang kamu dapat? bahagia tengok orang sengsara? percayalah wei. Bahagia kamu tak lama. In Sha Allah sengsara akan balik pada kamu semula. Pernah dengar kifarah? Hukum karma? Itu dia.. Kamu rasa kamu hebat, hebat lagi yang menciptakan kamu. Dia tahu kelemahan kamu dan dia akan balikkan pada kamu lebih sengsara daripada apa yang kamu berikan pada orang lain. Ingat ye. Tuhan itu lebih Maha Kuasa dari mana2 makhluk di muka bumi ini.

Ok la. Penat mengarang dan memerah otak. Salam ukhwah dan salam bahagia semua. ^_^


1 manusia baik:

Anonymous said...

so sweeet.. td google nak cari benda lain, terjumpa pulak benda lain...
so bace2..sweeeet sgt....